米国調査:企業マーケター、Web広告に意欲

 テレビCMの効果が、過去2年間で減退している――米調査会社ANA(Association of National Advertisers)とForrester Researchが2月20日、報告した。しかしその一方で、ビデオCMなど、新たな広告フォーマットが模索されていることも明らかになった。

テレビCMの効果が過去2年間で減退――米調査 - ITmedia News

記事のタイトルだと減退した事実を示しているような感じだけど、実際には広告効果が減退しているとマーケターたちが「感じている」ってとこ。

  • Sixty-two percent of marketers believe television advertising has become less effective in the past two years, but close to half of the advertisers surveyed have already started to experiment with new ad types to work with DVRs and VOD programs. Eighty-seven percent of advertisers believe branded entertainment will play a stronger role in TV advertising in the coming year.
  • Advertisers are eager to try new ad formats, including ads in online TV shows (65 percent), ads embedded in VOD (55 percent), interactive television ads (43 percent), and ads within the set top box menu (32 percent)
  • Over 50 percent of marketers reported that when half of all TV households use DVRs, they will cut spending on TV advertising by 12 percent.
  • Eighty-seven percent of respondents said they intend to spend more on Web advertising this year.
  • Seventy-two percent of marketers are very interested in having individual commercial ratings rather than average commercial ratings.
ANA - Survey Finds TV Advertising To Be Less Effective Than Two Years Ago

なかなか興味深いところではあるんだけど、この結果は、単純なテレビ離れでもないかなと。結局のところ、新たな広告フォーマットとして一番に上げられているのが、インターネット配信されているテレビ番組への広告挿入だったりね。
こうした評価が得られているのも、米国ネットワーク各局がWeb上に自社人気コンテンツをアップロードし、見逃し需要、タイムシフト需要なんかに応えているのが、それなりに成功している、というところなのかなと。